EDUCACIÓ PER A LA PAU
WebQuest per a 2n cicle de la ESO
Temàtica transversal (de. Per a la Ciutadania, Coneix. Del medi, etc)
Diseñada por
Mariluz Luque
INTRODUCCIÓ
Guerra i pau sempre han estat esdeveniments clau dins la història de la humanitat. Pau, violència, conflicte, són conceptes molt quotidians, els utilitzem o potser els patim molt sovint, i això fa que ens siguin molt familiars, però també que siguin molt equívocs: no tots els conflictes es viuen, s'entenen, ni s'utilitzen de la mateixa manera (Caireta i Barbeito, 2004).
Malgrat tot sempre hi ha hagut personatges l'actitud i implicació dels quals han remogut conciències a nivell global, encara que hagin estat situats en conflictes localitzats.
En aquesta Webquest mirarem de conèixer millor alguns d'aquests personatges i apropar-nos a la seva froma de pensar i actuar.
Conèixes alguns personatges històrics i/o actuals que hagin destacat en la seva lluita en favor dels drets humans, així com conflictes que s'hagin resolt pacíficament i iniciatives actuals en favor de la pau?...
TASQUES
Activitat 1 (1ª sessió, 1h)
Realitzeu un debat general a classe sobre com resoleu els conflictes que heu viscut o esteu patint ara (a classe amb algun company, amb els amics, germans, etc)
Activitat 2
Individual casa: realitzar un resum de les conclusions del debat de la sessió anterior i del les teves pròpies conclusions sobre les millors maneres per resoldre un conflicte.
Activitat 3 (2ª sessió, 1h)
Feu grups de 6 decidint quin rol farà cadascun dels membres del grup:
Periodista: Què passava en el moment; redactar un article
Historiador: avaluació posterior dels fets destacats, per què, com, qui, etc
Biògraf: entrevista als personatges, biografia
Economista: afectació al nou mapa econòmic
Observador de la ONU: violacions dels drets humans, mobilitzacions socials
Disseny i maquetació
Una vegada assignats els rols, inicieu una cerca d'informació sobre aquests personatges: Nelson Mandela, M. L. King, Ghandi....
Activitat 4 (a casa)
Reorganitzeu tota la informació i elaboreu un dossier grupal per a entregar al professor/a
Activitat 5 (sessió 3)
Presentació grupal de cada personatge basat en el dossier grupal (Power Point, Poster/mural, video Youtube, grabar un programa de radio, video documental, etc......)
AVALUACIÓ
DEBAT 20%
No suficient:
No es participa al debat. No s'entrega.
Opinió sense argunmentació
No respecta el torn de paraula ni les opinions dels altres companys/es.
Es participa poc al debat o es diuen bajanades.
Argumentació pobre de les opinions.
Suficient:
Es participa al debat de manera activa i respectuosa.
Argumentació adequada però poc treballada.
Es fa una expressió raonada de les idees. Coherència, adequació, i cohesió dels arguments.
DOSSIER 40%
No suficient:
No es fa la part assignada del dossier.
Continguts molt pobres i/o presentació inadequada.
Suficient:
Realització de la part assignada de forma pobre.
Es pot millorar la presentació.
Bé:
Presentació amb continguts coherents i ben presentats. Encara que amb manca d'informació.
Bona presentació dels continguts amb profusió d'informació.
Excel.lent:
Presentació original i respectuosa amb la tipologia textual.
EXPOSICIÓ 40%
No suficient:
L'alumne no fa o no prepara l'exposició.
Suficient:
Poc interés en la preparació i presentació de l'exposició.
Bé:
L'alumne prepara i fa l'exposició a classe.
Excel.lent:
L'alumne prepara i fa l'exposició a classe. A més a més, es capaç d'elaborar-la de manera que la resta de companys hi pugui participar d'alguna manera.
RESOLUCIÓ DE CONFLICTES (Puntuació bonus)Valoració dins el propi grup
No suficient:
Actitud individualista. Postura inamobible en les opinions personals. Poc respecte per les opinions alienes.
Les seves critiques als companys són feridores.
Suficient:
No aporta solucions als conflictes que sorgeixen.
Bé:
Encara que fa critiques constructives, no es capaç d'ajudar els companys.
Excel.lent:
És assertiu en les seves exposicions. Respecta les opinions dels companys i pot posar-se en la seva pell. Fa critiques constructives. Es capaç
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada