divendres, 9 de juliol del 2010

Sessió 5: Esquema de Webquest

EDUCACIÓ PER A LA PAU


WebQuest per a 2n cicle de la ESO

Temàtica transversal (de. Per a la Ciutadania, Coneix. Del medi, etc)

Diseñada por

Carme vicente

Jordi Carpintero

Mariluz Luque



INTRODUCCIÓ

Guerra i pau sempre han estat esdeveniments clau dins la història de la humanitat. Pau, violència, conflicte, són conceptes molt quotidians, els utilitzem o potser els patim molt sovint, i això fa que ens siguin molt familiars, però també que siguin molt equívocs: no tots els conflictes es viuen, s'entenen, ni s'utilitzen de la mateixa manera (Caireta i Barbeito, 2004).

Malgrat tot sempre hi ha hagut personatges l'actitud i implicació dels quals han remogut conciències a nivell global, encara que hagin estat situats en conflictes localitzats.

En aquesta Webquest mirarem de conèixer millor alguns d'aquests personatges i apropar-nos a la seva froma de pensar i actuar.

Conèixes alguns personatges històrics i/o actuals que hagin destacat en la seva lluita en favor dels drets humans, així com conflictes que s'hagin resolt pacíficament i iniciatives actuals en favor de la pau?...


TASQUES


Activitat 1 (1ª sessió, 1h)


Realitzeu un debat general a classe sobre com resoleu els conflictes que heu viscut o esteu patint ara (a classe amb algun company, amb els amics, germans, etc)



Activitat 2

Individual casa: realitzar un resum de les conclusions del debat de la sessió anterior i del les teves pròpies conclusions sobre les millors maneres per resoldre un conflicte.

Activitat 3 (2ª sessió, 1h)

Feu grups de 6 decidint quin rol farà cadascun dels membres del grup:

Periodista: Què passava en el moment; redactar un article

Historiador: avaluació posterior dels fets destacats, per què, com, qui, etc

Biògraf: entrevista als personatges, biografia

Economista: afectació al nou mapa econòmic

Observador de la ONU: violacions dels drets humans, mobilitzacions socials

Disseny i maquetació


Una vegada assignats els rols, inicieu una cerca d'informació sobre aquests personatges: Nelson Mandela, M. L. King, Ghandi....

Activitat 4 (a casa)


Reorganitzeu tota la informació i elaboreu un dossier grupal per a entregar al professor/a



Activitat 5 (sessió 3)

Presentació grupal de cada personatge basat en el dossier grupal (Power Point, Poster/mural, video Youtube, grabar un programa de radio, video documental, etc......)




AVALUACIÓ

 DEBAT  20%
No suficient:
No es participa al debat. No s'entrega.

Opinió sense argunmentació

No respecta el torn de paraula ni les opinions dels altres companys/es.

Es participa poc al debat o es diuen bajanades.

Argumentació pobre de les opinions.


Suficient:
Es participa al debat de manera activa i respectuosa.

Argumentació adequada però poc treballada.

Es fa una expressió raonada de les idees. Coherència, adequació, i cohesió dels arguments.



DOSSIER 40%

No suficient:
No es fa la part assignada del dossier.

Continguts molt pobres i/o presentació inadequada.

Suficient:
Realització de la part assignada de forma pobre.

Es pot millorar la presentació.

Bé:
Presentació amb continguts coherents i ben presentats. Encara que amb manca d'informació.

Bona presentació dels continguts amb profusió d'informació.

Excel.lent:
Presentació original i respectuosa amb la tipologia textual.



EXPOSICIÓ 40%

No suficient:
L'alumne no fa o no prepara l'exposició.

Suficient:
Poc interés en la preparació i presentació de l'exposició.

Bé:
L'alumne prepara i fa l'exposició a classe.

Excel.lent:
L'alumne prepara i fa l'exposició a classe. A més a més, es capaç d'elaborar-la de manera que la resta de companys hi pugui participar d'alguna manera.



RESOLUCIÓ DE CONFLICTES (Puntuació bonus)Valoració dins el propi grup

No suficient:
Actitud individualista. Postura inamobible en les opinions personals. Poc respecte per les opinions alienes.

Les seves critiques als companys són feridores.

Suficient:
No aporta solucions als conflictes que sorgeixen.

Bé:
Encara que fa critiques constructives, no es capaç d'ajudar els companys.

Excel.lent:
És assertiu en les seves exposicions. Respecta les opinions dels companys i pot posar-se en la seva pell. Fa critiques constructives. Es capaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada